Dołącz do radosnych chwil z Magenta Moments T‑Mobile.

Data Act

Czym jest Data Act?

Jakiej części oferty dotyczy Data Act?

Główne role w Data Act

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Czym jest Data Act?

Data Act to nowe rozporządzenie UE, które obowiązuje od 12 września 2025. Jego głównym celem jest oddanie Ci kontroli nad danymi, które generujesz podczas korzystania z urządzeń i usług cyfrowych. Rozporządzenie ma sprawić, by dane stały się bardziej dostępne, przejrzyste i sprawiedliwie wykorzystywane.

Data Act nie dotyczy usług łączności (rozmowy, SMS, internet), ale urządzeń takich jak smartfony, smartwatche, tablety oraz usług powiązanych.

Twoje główne prawa

Prawo do jasnej informacji – możesz w prosty sposób dowiedzieć się, jakie dane są zbierane i do czego są wykorzystywane.

Prawo do udostępnienie danych – możesz zażądać od producenta lub dostawcy usługi przekazania Ci danych wytwarzanych przez użytkowane przez Ciebie urządzenia lub aplikacje lub pobrać je samodzielnie z urządzenia lub usługi (jeśli takie rozwiązanie jest przygotowane).

Przenoszenie danych – możesz wskazać komu chcesz udostępnić swoje dane (np. innemu usługodawcy)

Podstawowe kroki z Data Act:

Krok 1

Sprawdź swoje urządzenia i usługi-

czy są objęte Data Act?

Krok 2

Skontaktuj się z producentami i dostawcami -

zapytaj o swoje dane

Krok 3

Przejrzyj ustawienia prywatności -

w smartfonie, smartwatchu, tablecie, regulaminie usługi

Krok 4

Wypróbuj eksport danych -

z aplikacji oraz urządzeń

Krok 5

Skonsultuj się z nami -

jeśli masz pytania o stosowanie Rozporządzenia

Kontakt w sprawach związanych z Data Act

Infolinia:

W przypadku Klientów
abonamentowych:
602 900 000

W przypadku Klientów Prepaid:
602 960 200

Email:

W przypadku Klientów abonamentowych:
BOA@t-mobile.pl

W przypadku Klientów Prepaid:
BOA@t-mobile.pl

Adres korespondencyjny:

T-Mobile Polska S.A.,
ul. Marynarska 12, 02-674 Warszawa.

Czat z konsultantem:

Chat dostępny na stronie www.t‑mobile.pl/c/kontakt oraz w aplikacji Mój T‑Mobile (w zakładce „Pomoc”)

Jakiej części naszej oferty dotyczy Data Act?

Objęte Data Act:

Smartfony i smartwatche

Opaski fitness i lokalizatory

Tablety

Routery internetowe i dekodery TV

Usługi mające wpływ na funkcje urządzeń

Nie objęte Data Act:

Usługi głosowe - rozmowy telefoniczne, połączenia

Usługi SMS/MMS - wiadomości tekstowe i multimedialne

Dostęp do internetu - sama usługa łączności internetowej

Usługi transmisji danych - przesyłanie danych przez sieć

Infrastruktura telekomunikacyjna - maszty, stacje bazowe

Główne role w Data Act
Objęte Data Act:

Użytkownik (to Ty!)

Jako użytkownik urządzeń i usług cyfrowych masz prawo kontrolować swoje dane. Możesz decydować o tym jak są wykorzystywane i komu są udostępniane.

Właściciel danych

To osoba lub firma, która faktycznie posiada urządzenie generujące dane. Na przykład, jeśli wynajmujesz mieszkanie z inteligentnymi licznikami, właścicielem danych może być właściciel mieszkania.

Posiadacz danych

To podmiot, który przechowuje i przetwarza wygenerowane dane. Często jest to producent urządzenia lub dostawca usługi. Na przykład firma produkująca Twój smartwatch przechowuje dane o Twojej aktywności fizycznej.

Odbiorca danych

To osoba lub firma, której udostępniasz swoje dane. Może to być na przykład lekarz, któremu chcesz pokazać dane o swojej aktywności fizycznej, lub warsztat samochodowy, któremu przekazujesz dane diagnostyczne z pojazdu.

Najczęściej zadawane pytania