Kod PIN i PUK

Z artykułu dowiesz się co to jest kod PIN i kod PUK, gdzie znaleźć te kody oraz jak samodzielnie odblokować kartę SIM.

Spis treści:

Co to jest kod PIN i kod PUK?

Kod PIN to kod niezbędny do:


  • odblokowania/uruchomienia karty SIM po jej po włożeniu do urządzenia
  • uruchomienia telefonu po jego wyłączeniu

Kod PUK to kod służący do:


  • odblokowania kodu PIN,
    komunikat na urządzeniu pojawia się po 3-krotnym błędnym podaniu kodu PIN
  • zmiany kodu PIN

Adnotacja

Ważne: Wyróżniamy kod PIN1 i PUK1 (głównie funkcje odblokowania telefonu) oraz PIN2 i PUK 2 (np. do zerowaniu licznika kosztów połączeń lub innych funkcji w zależności od urządzenia).

Adnotacja

Ważne: Dziesięciokrotne wpisanie błędnie kodu PUK blokuje kartę SIM w sposób nieodwracalny i będzie ona wymagała wyrobienia duplikatu karty SIM, wówczas należy udać się do Sklepu T-Mobile. Lista Sklepów dostępna jest tutaj.

Gdzie w materiałach od T-Mobile znajdę kod PUK?

PUK to kod potrzebny do odblokowania karty SIM.

Kod PUK znajduje się na plastikowej karcie, z której wyłamuje się kartę SIM przed włożeniem do gniazda w telefonie.

Jak odzyskać kod PUK w telefonicznym serwisie automatycznym?

Kod PUK odzyskasz również w telefonicznym serwisie automatycznym, dzwoniąc z telefonu komórkowego lub innego na infolinię dla klientów:


  • abonamentowych 602 900 000 (z telefonu stacjonarnego nr 00 48 602 900 000)
  • prepaid i Mix 602960200 (z telefonu stacjonarnego nr 00 48 602 900 000)
  • 1
    Po połączeniu z serwisem wybierz z menu Sprawy techniczne
  • 2
    Następnie słuchaj uważnie dalszy zapowiedzi głosowych
  • 3
    Podaj numeru telefonu, do którego chcesz odzyskać kod PUK oraz numer PESEL lub inne dane osoby, na którą zarejestrowana jest ta karta SIM
Adnotacja

Ważne: Przygotuj PESEL i numer dowodu osobistego.

Jak odblokować kartę SIM?

Do odblokowania kodu PIN służy kod PUK.

  • 1
    Po wpisaniu PUK na wyświetlaczu telefonu pojawi się komunikat o ustanowienie nowego kodu PIN.
  • 2
    Wpisz nowy kod PIN.
  • 3
    Potwierdź nowy kod PIN.

Jeśli mimo wszystko nie możesz skonfigurować swojego telefonu – zadzwoń do naszego Wsparcia Technicznego (TECH DESK). Konsultanci doradzą w obsłudze Twojego telefonu


Tech Desk:


  • z telefonu sieci T-Mobile *7242 (2,46 zł brutto/minuta)
  • z telefonów komórkowych innych sieci 708477242 (2,58 zł brutto/minuta)

Pomoc techniczna dostępna również pod numerem Obsługi Klienta:


  • Klient indywidualny: 602 900 000 / (22) 413 69 96
  • na kartę i Mix: *9602 (z T-Mobile na kartę i MIX), 602 960 200 (z innych numerów)

Sprawdź koszty połączeń z obsługą klienta

Adnotacja

Ważne: Dziesięciokrotne wpisanie błędnie kodu PUK1 blokuje kartę SIM w sposób nieodwracalny i będzie ona wymagała wyrobienia duplikatu karty SIM, wówczas należy udać się do Sklepu T-Mobile. Lista Sklepów dostępna jest tu.

Czy ten artykuł był pomocny?