Poradnik dla użytkownika
Ubezpieczenie telefonu a gwarancja na telefon – czym się różnią?

Po lekturze naszego poradnika będziesz dokładnie wiedział, jaki poziom ochrony zapewnia polisa i gwarancja na smartfona. Sprawdzimy, kiedy działa i co obejmuje ubezpieczenie telefonu oraz gwarancja, a także kiedy warto oraz jak wykupić polisę na smartfona.
Gwarancja na telefon obejmuje szkody powstałe z winy producenta. W trakcie użytkowania smartfona może jednak dojść do innych zdarzeń. Jak się przed nimi ochronić? Świetnym wyjściem jest wykup odpowiedniej polisy. Dowiedz się, kiedy obowiązuje i jak działa ubezpieczenie telefonu oraz czym różni się ono od gwarancji.
Gwarancja na telefon obejmuje szkody powstałe z winy producenta. W trakcie użytkowania smartfona może jednak dojść do innych zdarzeń. Jak się przed nimi ochronić? Świetnym wyjściem jest wykup odpowiedniej polisy. Dowiedz się, kiedy obowiązuje i jak działa ubezpieczenie telefonu oraz czym różni się ono od gwarancji.
SPIS TREŚCI
- Co to jest gwarancja na telefon?
- Jak działa ubezpieczenie telefonu i czym różni się od gwarancji?
- Czy warto ubezpieczyć telefon?
- Jak i gdzie ubezpieczyć telefon?
- FAQ
Co to jest gwarancja na telefon?
Gwarancja na smartfona to zobowiązanie sprzedawcy lub producenta telefonu do naprawy bądź wymiany sprzętu na nowy. Nie jest obowiązkowa, jednak w zasadzie zawsze przy zakupie nowego smartfona możesz na nią liczyć. Obejmuje wady fizyczne powstałe z winy producenta.
Z gwarancji można skorzystać, jeśli pojawią się:
Z gwarancji można skorzystać, jeśli pojawią się:
- awarie wynikające z błędów fabrycznych;
- problemy związane z niską jakością materiałów użytych podczas produkcji telefonu.
Jak działa ubezpieczenie telefonu i czym różni się od gwarancji?
Zastanawiasz się, co obejmuje ubezpieczenie telefonu? Podstawowa różnica w stosunku do gwarancji dotyczy tego, że polisa zadziała także wtedy, gdy do uszkodzenia lub zniszczenia smartfona dojdzie z winy użytkownika bądź osób postronnych. Zależnie od tego, jaki wariant polisy wykupisz, ochrona może obejmować:
- mechaniczne uszkodzenie lub zalanie sprzętu;
- jego zgubienie bądź kradzież;
- zniszczenie smartfona w wyniku zdarzenia losowego, czyli przepięcia prądu, powodzi albo pożaru.
W ramach niektórych polis, na przykład jednej z tych, którą kupisz w T-Mobile, możesz liczyć również na odszkodowanie w sytuacji nieuprawnionego użycia urządzenia przez inne osoby. Warto dodać, że gwarancja na telefon trwa zwykle 2 lata (w przypadku firm – 1 rok), natomiast polisę możesz wykupić nawet na 4 lata od momentu nabycia telefonu.
Czarny ekran w telefonie to problem, który może pojawić się w każdej chwili. Sprawdź, jakie są jego przyczyny oraz jak naprawić czarny ekran telefonu >>
Czy ubezpieczenie telefonu obejmuje pęknięcie ekranu?
Tak, ubezpieczyciel może pokryć koszty naprawy ekranu w wyniku jego zniszczenia po upadku na ziemię. Pamiętaj, że tego typu zdarzenia wcale nie są odosobnione. Wystarczy chwila nieuwagi, na przykład gdy będziesz chciał szybko odebrać połączenie i niepewnie chwycisz smartfona leżącego na stole.
Jak przeprowadzić wymianę szyby w telefonie? Podpowiadamy >>
Jak przeprowadzić wymianę szyby w telefonie? Podpowiadamy >>
Czy ubezpieczenie telefonu obejmuje zalanie?
Tak, ochrona zwykle działa również w tym przypadku. Zawsze jednak warto zwrócić szczególną uwagę na zapisy zawarte w umowie ubezpieczenia, gdzie wymieniono warunki obowiązywania polisy.
Przypadkowo zalałeś smartfona? Przeczytaj, w jaki sposób można go osuszyć >>

Przypadkowo zalałeś smartfona? Przeczytaj, w jaki sposób można go osuszyć >>

Czy warto ubezpieczyć telefon?
Już wiesz, co obejmuje ubezpieczenie telefonu. To kompleksowa ochrona sprzętu na wypadek wielu nieprzewidzianych zdarzeń, do których może dojść każdego dnia – nawet bezpośrednio po zakupie smartfona. Polisę warto wykupić w przypadku każdego telefonu, zarówno flagowca, jak i tego z niższej półki cenowej. Zapewni Ci to niezbędny spokój podczas eksploatacji urządzenia.
Warto podkreślić, że wydatki związane z zakupem polisy są niewspółmierne do ewentualnych kosztów naprawy czy wymiany smartfona. Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu? W T-Mobile możesz je mieć już od 9,99 zł/mies. Wysokość składki zależy od wartości sprzętu i poziomu ochrony.
Przeczytaj więcej informacji na temat tego, dlaczego warto ubezpieczyć smartfona >>

Warto podkreślić, że wydatki związane z zakupem polisy są niewspółmierne do ewentualnych kosztów naprawy czy wymiany smartfona. Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu? W T-Mobile możesz je mieć już od 9,99 zł/mies. Wysokość składki zależy od wartości sprzętu i poziomu ochrony.
Przeczytaj więcej informacji na temat tego, dlaczego warto ubezpieczyć smartfona >>

Jak i gdzie ubezpieczyć telefon?
Najprostsza odpowiedź na pytanie, jak ubezpieczyć telefon komórkowy, brzmi: u operatora. To zdecydowanie najwygodniejsze rozwiązanie. W T-Mobile ubezpieczenie smartfona możesz nabyć przez internet. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiednią opcję podczas zakupu urządzenia. Możesz ponadto od razu zamówić abonament z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-ami oraz internetem mobilnym.
W naszej sieci masz do wyboru 3 warianty polisy. Najprostszy, BASIC, obejmuje ochronę w przypadku mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza lub zalania sprzętu. W drugim wariancie (STANDARD) ubezpieczeniem od mechanicznego uszkodzenia objęte są wszystkie elementy telefonu, nie tylko wyświetlacz. W trzecim z kolei (PREMIUM) polisa dotyczy też kradzieży czy nieuprawnionego użycia smartfona przez inne osoby. W każdym wariancie możesz ponadto liczyć na bezpłatny telefon zastępczy na czas naprawy.
W naszej sieci masz do wyboru 3 warianty polisy. Najprostszy, BASIC, obejmuje ochronę w przypadku mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza lub zalania sprzętu. W drugim wariancie (STANDARD) ubezpieczeniem od mechanicznego uszkodzenia objęte są wszystkie elementy telefonu, nie tylko wyświetlacz. W trzecim z kolei (PREMIUM) polisa dotyczy też kradzieży czy nieuprawnionego użycia smartfona przez inne osoby. W każdym wariancie możesz ponadto liczyć na bezpłatny telefon zastępczy na czas naprawy.
FAQ
1. Co to jest przypadkowe uszkodzenie telefonu?
To zdarzenie powstałe z winy użytkownika bądź innej osoby, na przykład uszkodzenie ekranu po upadku sprzętu na podłogę w domu.
2. Czy można ubezpieczyć używany sprzęt?
Tak, polisę można zwykle wykupić, gdy telefon ma nie więcej niż 4 lata.
3. Czy warto brać ubezpieczenie na telefon?
Zdecydowanie tak – w odróżnieniu od gwarancji, takie ubezpieczenie obejmuje zdarzenia powstałe również z winy użytkownika smartfona bądź innych osób. Obowiązuje na przykład w sytuacji zalania czy kradzieży sprzętu.
4. Ile średnio kosztuje ubezpieczenie telefonu?
W T-Mobile składka kosztuje w granicach 10–35 zł/mies. Jej wysokość zależy od ceny smartfona oraz zakresu ochrony.
5. Co obejmuje ubezpieczenie na telefon?
Poziom ochrony jest zależny od wariantu ubezpieczenia. W najprostszym zwykle możesz liczyć na bezpłatną naprawę telefonu po mechanicznym uszkodzeniu wyświetlacza czy zalaniu urządzenia, natomiast rozszerzony obejmuje też kradzież oraz nieuprawnione użycie telefonu przez osoby trzecie.
6. Czy warto brać gwarancję na telefon?
Gwarancja to dobrowolne zobowiązanie sprzedawcy lub producenta do bezpłatnej naprawy usterek wynikających z wad fabrycznych. Jest ona zwykle udzielana na nowy, a czasem też na używany telefon, dlatego przeważnie nie musisz nic robić, aby ją otrzymać.
7. Jak działa ubezpieczenie telefonu w T-Mobile?
Po wystąpieniu określonego zdarzenia możesz liczyć na bezpłatną naprawę (do określonej kwoty lub do ceny zakupu telefonu) bądź wymianę smartfona na nowy.