Poradnik dla użytkownika
Jak skorzystać z ubezpieczenia telefonu? Procedury, formalności

Dzięki naszemu poradnikowi będziesz wiedział, jak ubezpieczyć telefon i jakich formalności w związku z tym trzeba dopełnić. Poza tym przekażemy Ci informacje związane z tym, co obejmuje polisa na smartfona, jak zgłosić szkodę z jej tytułu oraz jak można z niej zrezygnować.
Ubezpieczenie telefonu to kompleksowa ochrona Twojego smartfona w razie zaistnienia wielu różnych zdarzeń, w tym kradzieży sprzętu. Gdzie i jak ubezpieczyć telefon? Jakie formalności są z tym związane? Odpowiedzi znajdziesz w artykule.
Ubezpieczenie telefonu to kompleksowa ochrona Twojego smartfona w razie zaistnienia wielu różnych zdarzeń, w tym kradzieży sprzętu. Gdzie i jak ubezpieczyć telefon? Jakie formalności są z tym związane? Odpowiedzi znajdziesz w artykule.
SPIS TREŚCI
- Czy warto ubezpieczyć telefon?
- Gdzie ubezpieczyć telefon?
- Jak ubezpieczyć telefon?
- Ubezpieczenie telefonu – jak zgłosić szkodę?
- Jak wyłączyć ubezpieczenie telefonu?
- FAQ
Czy warto ubezpieczyć telefon?
Dobrze jest wiedzieć, jak działa ubezpieczenie telefonu. Niewątpliwie pomoże Ci to w podjęciu decyzji na temat rozszerzenia ochrony po zakupie smartfona. Odpowiednia polisa obejmuje wiele zdarzeń, do których może dojść w zasadzie każdego dnia. W zależności od wariantu, chodzi na przykład o:
- zalanie ekranu wodą;
- upadek sprzętu na ziemię w trakcie przejażdżki na rowerze czy po przypadkowym potrąceniu przez inną osobę;
- zgubienie lub kradzież telefonu;
- nieuprawnione wykorzystanie go przez osoby trzecie, w tym do wykonywania połączeń na inne numery.
Wodoszczelny smartfon to świetna propozycja dla wielu użytkowników. Sprawdź, na jakie parametry trzeba zwrócić uwagę przed jego zakupem i jaki model warto wybrać >>
Co obejmuje ubezpieczenie telefonu? Pozwoli pokryć koszty naprawy lub wymiany urządzenia na nowe. Dzięki temu możesz spokojnie użytkować swojego smartfona, bez obaw na przykład o to, że po jego kradzieży będziesz musiał wydać kolejny tysiąc czy kilka tysięcy złotych na następny sprzęt.
Gdzie ubezpieczyć telefon?
Ubezpieczenie smartfona jest możliwe w ramach polisy mieszkaniowej albo firmowej. Trzeba do niej dokupić ochronę ruchomości domowych. Obowiązuje ona jednak tylko na terenie danego lokalu. Dlatego znacznie lepszym wyjściem jest dedykowana polisa na telefon. W T-Mobile możesz ją zamówić niezwykle wygodnie, przez internet.


Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?
Jak działa ubezpieczenie telefonu w naszej sieci? Możesz zdecydować się na jeden z trzech wariantów polisy. Każdy oferuje inny poziom ochrony.
- Wariant BASIC obejmuje przypadki mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza lub zalania urządzenia.
- W wariancie STANDARD ochrona w sytuacji mechanicznego uszkodzenia dotyczy wszystkich elementów smartfona.
- Wariant PREMIUM odnosi się też do kradzieży bądź nieuprawnionego użycia telefonu.
Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu w T-Mobile? Cena zależy od wartości urządzenia oraz zakresu ochrony. Wysokość składki zaczyna się już od 9,99 zł/mies. Warto dodać, że w każdym wariancie możesz liczyć na bezpłatny telefon na czas naprawy. Poza tym oferujemy serwis door-to-door. Oznacza to, że nie musisz wychodzić z domu, aby dostarczyć sprzęt do naprawy. Kurier odbierze go od Ciebie, a po usunięciu awarii lub wymianie smartfona na nowy otrzymasz go bezpośrednio na swój adres.
Zobacz ponadto: Jak szybko i bezpiecznie odzyskać dane z uszkodzonego smartfona?
Jak ubezpieczyć telefon?
Polisę na smartfona warto wybrać od razu przy zakupie telefonu oraz abonamentu. Możesz to zrobić online, telefonicznie, pod numerem 608 77 88 77, albo w jednym z naszych salonów. Konieczne jest złożenie wnioskopolisy oraz podanie danych osobowych i informacji pozwalających na identyfikację sprzętu, który ma podlegać ubezpieczeniu.


Ubezpieczenie telefonu – jak zgłosić szkodę?
Zarówno zgłoszenie szkody, jak i sprawdzenie jej statusu jest możliwe internetowo, na naszej stronie. Wystarczy tam podać swój numer telefonu. Jeśli go nie pamiętasz, możesz skorzystać z kontaktu telefonicznego (numer to 608 77 88 77) lub mailowego: infolinia@bolttech.pl. W zgłoszeniu szkody wystarczy podać opis zdarzenia, który uprawnia do naprawy bądź wymiany sprzętu z tytułu ubezpieczenia, oraz ewentualny udział w nim osób trzecich.
Jak wyłączyć ubezpieczenie telefonu?
Jeśli kupisz polisę na smartfona, w każdej chwili możesz z niej zrezygnować. Trzeba jedynie złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umowy. Ulegnie ona rozwiązaniu z upływem ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego, w którym złożono wypowiedzenie.
Dowiedz się wszystkiego na temat cesji numeru telefonu: Czym jest i kiedy może być potrzebna? Jakie dokumenty są niezbędne do takiej cesji i jak przeprowadzić całą procedurę? >>
Dowiedz się wszystkiego na temat cesji numeru telefonu: Czym jest i kiedy może być potrzebna? Jakie dokumenty są niezbędne do takiej cesji i jak przeprowadzić całą procedurę? >>
FAQ
1. Ile kosztuje ubezpieczenie na telefon?
W T-Mobile polisę możesz wykupić już za 9,99 zł/mies. W najwyższym wariancie cena ubezpieczenia wynosi 34,99 zł/mies.
2. Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?
W zależności od wariantu ubezpieczenia, ochrona może dotyczyć mechanicznego uszkodzenia telefonu, jego zalania, zgubienia bądź kradzieży, a także nieuprawnionego wykorzystania przez innych użytkowników.
3. Jak działa ubezpieczenie telefonu w T-Mobile?
Po uszkodzeniu czy zalaniu telefonu możesz liczyć na bezpłatną naprawę lub wymianę sprzętu na nowy. W najwyższym wariancie wymiana jest możliwa również po kradzieży smartfona.
4. Czy mogę dodać ubezpieczenie do używanego telefonu?
Tak, polisę można wykupić dla używanego telefonu. Zwykle dotyczy to urządzeń mających nie więcej niż 4 lata.
5. Jak opisać szkodę telefonu w ubezpieczeniu?
Należy wskazać okoliczności zdarzenia i jego skutki, jak również to, czy brały w nim udział osoby trzecie.
6. Jak zgłosić szkodę telefonu w T-Mobile?
Możesz to zrobić za pośrednictwem strony internetowej operatora, ewentualnie telefonicznie, pod numerem 608 77 88 77, lub mailowo: infolinia@bolttech.pl.
7. Jakie szkody pokrywa T-Mobile?
Wszystko zależy od wariantu polisy, na jaki się zdecydujesz. W najprostszym (BASIC) dotyczy to mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza lub zalania sprzętu, w wariancie STANDARD również mechanicznego uszkodzenia wszystkich innych elementów urządzenia, a w wariancie PREMIUM – także kradzieży telefonu czy nieuprawnionego użycia go przez inne osoby.