Poradnik dla użytkownika

Jak kontrolować wydatki, jak zarządzać blokadami premium?

Wielu klientów T-Mobile korzysta z Serwisów Premium oferowanych zarówno przez T-Mobile jak i firmy zewnętrzne. Pobierają gry na telefon, ustawiają dzwonki, wysyłają SMS-y wspierając fundacje pomagające np. poszkodowanym w klęskach żywiołowych lub chorym dzieciom. Mogą również brać udział w różnych loteriach i konkursach. Aby przybliżyć wszystkim zasady korzystania z tych usług T-Mobile przygotowała poniższy poradnik.

Podstawowe informacje

Korzystanie z wielu usług informacyjnych lub rozrywkowych związane jest z płatnościami, które realizowane są za pomocą SMS, MMS Premium lub poprzez połączenie z odpowiednim numerem specjalnym. Istnieje również możliwość aktywowania usługi odpowiednią komendą wysłaną w wiadomości tekstowej.

Poniżej zamieściliśmy kilka najważniejszych informacji związanych z tymi usługami:

Cenę SMS Premium można w łatwy sposób sprawdzić dzięki ujednoliconym zasadom przypisywania ceny do danego numeru. W przypadku najczęściej używanych numerów rozpoczynających się od cyfry 7 np. 7123 lub 71234, druga cyfra numeru odpowiada za jego koszt. Najprościej można powiedzieć, że odpowiada ona za koszt netto. Na przykład wysłanie SMS na numer 7123 oznacza, że zapłacimy 1 zł netto, czyli 1,23 zł z VAT. Analogicznie 7223 oznacza koszt wysyłki SMS w wysokości 2 zł netto, czyli 2,46 z VAT. W ten sposób można rozpoznać cenę najczęściej stosowanych numerów o wartości od 1 do 9 zł netto. Jeśli drugą cyfrą numeru Premium jest 0 jak w 7055 to cena jednego SMS wynosi 50 groszy netto, czyli 62 grosze z VAT.

W przypadku numerów SMS Premium zaczynających się od cyfry 9, np. 91012 cena opisywana jest przez drugą i trzecią cyfrę. Dla numeru 910XX koszt będzie wynosił 10 złotych netto, a dla numeru 925XX analogicznie będzie to kwota 25 złotych netto.

Część usług, najczęściej związanych z serwisem cyklicznym, jest oferowana w subskrypcji lub prenumeracie – opłata w takim przypadku jest naliczana zgodnie z konstrukcją serwisu i może być doliczana do rachunku za dzień, tydzień lub miesiąc korzystania z serwisu lub też za jednorazowe dostarczenie odpowiedniego świadczenia:

- tego typu serwisy można zamawiać np. przez wysyłanie SMS-a na numery 6XXXX, 5XXXX lub 80XX (czyli np. 60400, 50234 lub 8017);
- wysłania SMS z komendą aktywacji serwisu może być bezpłatne lub wiązać się z kosztem odpowiadającym wysłaniu zwykłego SMS-a zgodnie z cennikiem obowiązującym abonenta;
- po zamówieniu serwisu otrzymuje się bezpłatnego SMS-a z powitaniem oraz informacjami na temat: kosztów serwisu oferowanego w subskrypcji lub prenumeracie, harmonogramem dystrybucji, dostępnością regulaminu oraz informacją o sposobie rezygnacji z serwisu. Warto zapisać takiego SMS-a w pamięci telefonu;
- szczegółowe koszty korzystania z serwisu są zawsze opisane w regulaminie odpowiedniej usługi i w SMS-ie powitalnym. Opłaty są naliczane zgodnie z harmonogramem np. raz dziennie, raz w tygodniu, co kilka dni: za otrzymanie SMS-a lub MMS-a;
- chęć rezygnacji z serwisu można zawsze zgłosić SMS-em (płatnym zgodnie z cennikiem obowiązującym abonenta) lub bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta.
- W przypadku Użytkowników systemu na kartę (prepaid) udostępnienie możliwości korzystania z usług o podwyższonej opłacie następuje po pierwszym doładowaniu konta kwotą minimum 5 zł.

Pełna informacja o opłatach za zamówione Serwisy Premium jest umieszczona na rachunku szczegółowym.

Informacja o opłatach za wysłane SMS-y jest zawarta tutaj : Numery Premium

Przed skorzystaniem z serwisu obowiązkowo należy zapoznać się z jego regulaminem. Tam znajdziemy informacje o firmie świadczącej usługi, sposobie rezygnacji z usług i składania reklamacji.

Źródło: kliknij tutaj

Porady

Jak sprawdzić koszt Serwisu Premium?
Jak można zrezygnować z serwisu oferowanego w subskrypcji lub prenumeracie?
Czy jestem obciążany za odbierane SMS lub MMS?
Jak zrezygnować z otrzymywania wiadomości handlowych?

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz tutaj: Usługi Premium - Porady

Konkursy i Loterie

Częstym sposobem korzystania z serwisów Premium jest udział w konkursach lub loteriach. Serwisy tego typu mogą być przygotowane przez T-Mobile Polska S.A. lub firmy zewnętrzne.

Więcej tutaj: Usługi Premium - Konkursy i Loterie

Zarządzanie blokadami i limitami

Jak zablokować usługi premium?
Jak odblokować usługi premium?
Jak aktywować, dezaktywować lub ustawić limit usług Premium?

Zarządzaj wygodnie limitami i blokadami w serwisie Mój T-Mobile.

Źródło: kliknij tutaj

Reklamacje

Jeżeli masz wątpliwości związane z Serwisami Premium można je wyjaśnić korzystając z formularza kontaktu dostępnego w Internetowym Biurze Obsługi Abonenta.

Reklamację usługi należy złożyć do podmiotu świadczącego usługę na danym numerze Premium. Rejestr numerów o podwyższonej opłacie (Premium) oraz dane adresowe przedsiębiorców świadczących usługi na tych numerach, prowadzi Urząd Komunikacji Elektronicznej. Rejestr znajduje się tutaj.

Inne artykuły z tej kategorii