Poradnik dla biznesu

Jak zapewnić ciągłość działania usług online w przypadku awarii internetu lub danych?

W artykule sprawdzimy, jakie przyczyny może mieć awaria internetu w firmie i jakie konsekwencje może to przynieść dla działalności biznesowej. Opiszemy ponadto, jak zareagować w przypadku takiej awarii oraz w jaki sposób można zminimalizować ryzyko jej wystąpienia.

Awaria internetu w Polsce może zdarzyć się w zasadzie w każdej chwili. Nigdy nie wiadomo, kiedy się pojawi, dlatego warto być na nią odpowiednio przygotowanym. Poznaj skuteczne sposoby, dzięki którym w razie jej wystąpienia zapewnisz ciągłość działania usług online w Twojej firmie.
 
SPIS TREŚCI
 

Czym może być spowodowana awaria internetu?

Dotyczy to na przykład problemów po stronie dostawcy, czyli awarii sieci i elementów infrastruktury telekomunikacyjnej, czy braku zasięgu. Powodem może być też:
 
  • przeciążenie internetu, na przykład w następstwie niewystarczającej przepustowości łącza i używania go przez wielu użytkowników równocześnie;
     
  • zawirusowanie systemu informatycznego czy urządzeń elektronicznych używanych w firmie w wyniku ataku hakerów;
     
  • nieprawidłowa konfiguracja lub usterka routera.
     
Czytaj więcej na ten temat: Jakie mogą być przyczyny i objawy braku Wi-Fi w laptopie czy smartfonie?

Czy awaria internetu jest groźna dla firmy?

Zdecydowanie tak – może ona utrudnić, a nawet uniemożliwić wykonywanie bieżących zadań oraz komunikację z pracownikami i proces przydzielania im obowiązków. Może to być szczególnie dokuczliwe w przypadku pracy zdalnej, gdy trzeba zarządzać zespołami pracowniczymi działającymi w wielu różnych miejscach.

Jak efektywnie zarządzać pracownikami zdalnymi? Postaw na sprawdzone rozwiązania cloudowe. Sięgnij po szczegółowe informacje na ten temat >>

Awaria internetu może przełożyć się również na niemożność skutecznej komunikacji z klientami i realizacji bieżących zleceń. Zwiększa to ryzyko pogorszenia wizerunku firmy na rynku i może nawet doprowadzić do spadku popytu na jej produkty czy usługi. To prosta droga do problemów finansowych, a w skrajnych przypadkach nawet do bankructwa przedsiębiorstwa.

Przerwany światłowód może spowodować problemy z dostępem do sieci w firmie. Sprawdź, co można zrobić w tej sytuacji i jak wygląda naprawa kabla światłowodowego >>

Jesteś w T-Mobile? Awaria internetu Ci niestraszna

Zanim wezwiesz nasz serwis, spróbuj samodzielnie poszukać przyczyny braku dostępu do sieci. Może bowiem to być spowodowane na przykład odpięciem się kabla od routera, chwilowymi problemami z zasięgiem albo zawirusowaniem sprzętu firmowego.

Jeśli jednak wykluczysz tego typu czynniki i awaria internetu nadal się utrzymuje, co uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa, wsparcie techniczne T-Mobile pozwoli Ci szybko uzyskać pomoc. Umożliwi to usługa „Zdalny IT serwis”, dzięki której nasz zespół ekspertów skutecznie zdiagnozuje problem i znajdzie jego rozwiązanie.

Jak zapewnić ciągłość działania firmy w obliczu awarii internetu? Lista sposobów - infografika
 

Jak wygląda w T-Mobile zgłoszenie awarii internetu w firmie?

Jeśli chodzi o internet T-Mobile, awarie sieci używanej w firmie można zgłaszać nie tylko we wspomnianej usłudze, ale też poprzez infolinię, pod numery 602 900 000 lub (22) 413 69 96, albo za pośrednictwem serwisu Tech Desk, pod numer *7242. Czasem jednak rozwiązanie problemu znajdziesz w naszym dziale pomocy technicznej. Zamieściliśmy tam porady, jak poradzić sobie w przypadku najczęściej pojawiających się usterek sieci. Bez względu na to, jaka awaria internetu dotknie Twoją firmę, T-Mobile daje pewność, że technicy sprawnie zajmą się jej usunięciem i zapewnią ciągłość działania usług online.

Jak sprawić, aby awaria internetu nie dotknęła Twojej firmy?

Jest na to kilka sposobów. Przede wszystkim warto korzystać z usług sprawdzonego dostawcy, który zapewnia wydajny internet ze sporym zasięgiem. Przykładem jest T-Mobile – znajdziesz u nas światłowód, który oferuje prędkości nawet rzędu 900 Mb/s. To zdecydowanie najlepszy internet stacjonarny dla biznesu, nie tylko ze względu na ogromną szybkość, ale też wyjątkową niezawodność i stabilność działania.

Poza tym pamiętaj o tym, aby siebie i swoich pracowników wyposażyć w nowoczesne systemy i urządzenia mobilne, w tym funkcjonalne smartfony. Dzięki nim można wykorzystać wszystkie możliwości, jakie zapewniają superszybkie sieci 4G LTE czy 5G.

Poznaj odpowiedź na pytanie: Jakie perspektywy dla małych firm stwarza internet 5G?

Aby awaria internetu nie wystąpiła w Twojej firmie, warto również edukować personel. Możesz przeprowadzać regularne szkolenia przeznaczone dla jego członków lub stworzyć pisemną politykę bezpieczeństwa, dzięki czemu pracownicy dowiedzą się, jak rozpoznawać cyberzagrożenia i w jaki sposób można się przed nimi chronić. Trzeba bowiem pamiętać, że brak dostępu do sieci może być spowodowany także działalnością hakerów i zawirusowaniem systemów oraz urządzeń firmowych.

FAQ

1. Gdzie sprawdzić awarię internetu?

Możesz to zrobić na odpowiedniej stronie internetowej, na przykład downdetector.pl, albo po kontakcie z operatorem sieci.

2. Dlaczego dzisiaj jest słaby internet?

Powodem może być brak zasięgu w danym miejscu. Potencjalne przyczyny to: grube ściany w budynku, bliskość wysokich obiektów, na przykład biurowców albo drzew, zbyt duża odległość od najbliższego nadajnika, niekorzystne warunki pogodowe.

3. Czemu internet T-Mobile nie działa?

Może to wynikać z błędnej konfiguracji routera czy zawirusowania urządzeń firmowych w wyniku ataku hakerskiego.

4. Jak zgłosić awarię internetu w T-Mobile?

Najpierw spróbuj samodzielnie rozwiązać problem i zajrzyj do działu pomocy technicznej T-Mobile. Jeśli nie znajdziesz tam rozwiązania, zadzwoń na infolinię, pod numer 602 900 000 lub (22) 413 69 96, albo do serwisu Tech Desk, pod numer *7242.

Inne artykuły z tej kategorii