Brak internetu - światłowód

Z artykułu dowiesz się w jaki sposób sprawdzić ustawienia Internetu światłowodowego w urządzeniu oraz co może wpływać na jego brak działania.

W pierwszej kolejności sprawdź jak zachowują się diody na urządzeniu ONT (moduł optyczny) do którego jest podłączony kabel światłowodowy (urządzenie ONT jest również podłączone kablem LAN z routerem).

Problemy z brakiem Internetu:

Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) świeci czerwona dioda.

  • Sprawdź czy nie wysunął się z gniazda żaden kabel z modułu optycznego ONT, ewentualnie odepnij i podepnij raz jeszcze.
  • Wykonaj restart poprzez odłączenie go od źródła prądu i ponownie podłączenie.

Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) nie świeci żadna dioda

  • Sprawdź czy urządzenie reaguje na przycisk włączania i wyłączania po jego naciśnięciu.
  • Sprawdź źródło zasilania lub przełącz do innego gniazda z prądem.

Na urządzeniu ONT (moduł optyczny) świecą wszystkie diody na zielono

  • Sprawdź czy nie wysunął się z gniazda kabel LAN łączący moduł optyczny ONT z routerem.
  • W przypadku braku połączenia druga dioda (WAN) na routerze nie będzie się świecić.
  • Odepnij i podepnij kabel raz jeszcze (powinno być słyszalne kliknięcie).
  • Zweryfikuj czy po ponownym podpięciu kabla zaświeciła się dioda WAN.

Czy urządzenie nadal jest połączone z routerem?

  • Jeśli korzystasz z Wi-Fi sprawdź w ustawieniach z jaką siecią jest połączone.
    Porównaj nazwę sieci z tą podaną na naklejce na routerze.
    Jeśli na liście dostępnych sieci nie widać tej właściwej, sprawdź czy na routerze świeci się dioda WLAN.
    Jeśli nie, to może oznaczać, że Wi-Fi zostało wyłączone. By włączyć je ponownie naciśnij przycisk WLAN na froncie routera (Standard) lub na jego lewym boku (Premium).
    Zweryfikuj czy po naciśnięciu dioda zaczęła świecić.

  • Jeśli korzystasz z połączenia przewodowego upewnij się czy na routerze świeci się dioda LAN.
    Odepnij i podepnij kabel raz jeszcze (powinno być słyszalne kliknięcie).
    Zweryfikuj czy po podpięciu kabla zaświeciła się dioda LAN.

Czy na routerze świeci się dioda ONLINE (model standard) lub @ (model Premium)

  • Dioda się świeci, a mimo to nie ma dostępu do Internetu
    Wyłącz i ponownie uruchom router.
    Odczekaj 10 minut.
  • Dioda się NIE świeci.
    Wyłącz oba urządzenia (Router oraz moduł optyczny ONT).
    Następnie włącz ONT i odczekaj minutę.
    Jeśli nie pojawiła się czerwona dioda na ONT włącz router.
    Zweryfikuj czy dioda zaczęła świecić.

Czy ten artykuł był pomocny?