Szanowni Klienci,
Z myślą o Was i Waszych potrzebach kontynuujemy zmiany pozwalające nam oferować Wam najwyższej jakości usługi. Dlatego zaczynamy optymalizację naszej sieci wspierając rozwój 4G/LTE i 5G oraz wygaszając starą technologię jaką staje się 3G. Proces ten chcemy zakończyć w 2023 roku.
Usługi Terminale Karta SIMCo mi da zmiana na 4G/LTE lub 5G?
4G/LTE lub 5G to technologie umożliwiające dostęp do Internetu z najwyższymi prędkościami. Zapewniają one sprawne działanie aplikacji w telefonie, możliwość oglądania filmów czy zdalnej pracy bez zakłóceń. Oferują również najwyższy standard połączeń głosowych VoLTE (więcej o VoLTE przeczytasz tutaj)
Obecnie korzystam głównie z sieci 3G - czy musze się przełączać na 4G/LTE?
Nie, nadal możliwe jest korzystanie z sieci 2G, w której dostępne są połączenia głosowe i SMSy. Technologia ta oferuje usługę dostępu do Internetu ale z bardzo niską prędkością przesyłania danych.
Czego potrzebuję, żeby korzystać z 4G/LTE?
Technologia 4G/LTE dostępna jest dla wszystkich. Do korzystania z 4G/LTE niezbędne są:
• telefon lub modem wspierający
4G/LTE
• karta SIM nie starsza niż 6 lat
• odpowiednie ustawienia w telefonie.
Czy mam dostępne usługi 4G/LTE lub 5G?
Usługa 4G/LTE jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów (kontraktowych, MIX i na kartę) i aktywowana automatycznie. Dostępność usługi 5G zależna jest od posiadanej taryfy, szczegóły można znaleźć tutaj
Czy mam włączone 4G/LTE w moim telefonie?
Niektórzy klienci ręcznie wyłączają dostęp do 4G/LTE w swoich telefonach. Sprawdź ustawienia telefonu: Ustawienia > Sieci komórkowe > wybór technologii
Jak sprawdzić czy mam 4G/LTE?
Jeśli telefon wyświetla napis 4G, LTE lub 5G nie ma potrzeby nic zmieniać. Jeśli wyświetla oznaczenie WiFi żeby sprawdzić w jakiej technologii telefon łączy się z siecią należy wyłączyć lub wyjść z zasięgu sieci WiFi i sprawdzić wyświetlaną nazwę sieci. Należy pamiętać, że może zdarzyć się, że wyświetlane oznaczenie sieci 2G/3G związany jest z brakiem zasięgu 4G/LTE w danym miejscu – dlatego warto sprawdzić również w innych lokalizacjach. Konsultanci w naszych sklepach chętnie Ci w tym pomogą.
Czy korzystając z 4G/LTE będę wykorzystywać więcej danych niż w 3G?
Ilość przesyłanych danych zależy od sposobu korzystania z telefonu lub innego urządzenia podłączonego do Internetu. Zmiana technologii nie wiąże się z przesyłaniem większej ilości danych. Zdarzą się, że użytkownicy częściej i więcej korzystają z Internetu mając 4G/LTE. Użycie Internetu i dostępne opcje Twojego planu taryfowego możesz skonsultować w naszych sklepach.
Czy mogę korzystać z 4G/LTE za granicą?
Tak, 4G/LTE jest dostępne za granicą, choć jego jakość i pokrycie usługą zależne jest od lokalnego partnera roamingowego.
Czy mam dostęp do usługi VoLTE/VoWIFI?
VoLTE i VoWIFI to najlepszy standard połączeń głosowych - wszystkie informacje nt. dostępności i możliwości aktywacji usługi można znaleźć tutaj.
Czy mój telefon obsługujący tylko technologię 2G/3G przestanie działać?
Telefony 3G wspierają również technologię 2G i w tej sieci będzie można nadal wykonywać połączenia i SMS-ować. W naszych sklepach możesz dowiedzieć się więcej o posiadanym aktualnie urządzeniu i nowych modelach dostępnych na rynku.
Czy mój telefon może korzystać/łączyć się z siecią 4G/LTE lub 5G?
Informację o obsługiwanych przez telefon technologiach można znaleźć w instrukcji obsługi telefonu, na stronach internetowych producenta i wielu portalach tematycznych. Odpowiedzi mogą też udzielić konsultanci w sklepach T‑Mobile. Listę salonów T‑Mobile można znaleźć tutaj.
Mam modem szerokopasmowy 3G - czy przestanie on działać?
Technologia 2G, na którą przełączy się modem nie zapewnia komfortu korzystania z Internetu. Zalecamy jego wymianę. W naszych sklepach możesz dowiedzieć się więcej o posiadanym aktualnie urządzeniu i nowych modelach dostępnych na rynku.
Czy moja karta SIM jest gotowa na 4G/LTE?
Klienci, którzy mają karty SIM starsze niż 6 lat lub zostali przez nas poinformowani o potrzebie wymiany karty SIM powinni to zrobić przed wyłączeniem sieci 3G jeśli chcą mieć dostęp do nowszych technologii. Wymiana jest bezpłatna i można jej dokonać w naszym dowolnym sklepie.
Masz więcej pytań ‑ skontaktuj się z konsultantem w naszym sklepie w Twojej okolicy
Znajdź konsultanta