Wyłączyliśmy już 3G

Sprawdź szczegóły

Szanowni Klienci,

Z myślą o Was i Waszych potrzebach kontynuujemy zmiany pozwalające nam oferować Wam najwyższej jakości usługi. Dlatego kontynuując optymalizację naszej sieci i wspierając rozwój 4G/LTE i 5G z końcem kwietnia 2023 wygasiliśmy starą technologię jaką stała się 3G.

Usługi Terminale Karta SIM Usługi M2M

Usługi

Co mi da zmiana na 4G/LTE lub 5G?

4G/LTE lub 5G to technologie umożliwiające dostęp do Internetu z najwyższymi prędkościami. Zapewniają one sprawne działanie aplikacji w telefonie, możliwość oglądania filmów czy zdalnej pracy bez zakłóceń. Oferują również najwyższy standard połączeń głosowych VoLTE (więcej o VoLTE przeczytasz tutaj)

Obecnie korzystam głównie z sieci 3G - czy musze się przełączać na 4G/LTE?

Nie, nadal możliwe jest korzystanie z sieci 2G, w której dostępne są połączenia głosowe i SMSy. Technologia ta oferuje usługę dostępu do Internetu ale z bardzo niską prędkością przesyłania danych.

Czego potrzebuję, żeby korzystać z 4G/LTE?

Technologia 4G/LTE dostępna jest dla wszystkich. Do korzystania z 4G/LTE niezbędne są:
• telefon lub modem wspierający 4G/LTE
• karta SIM nie starsza niż 6 lat
• odpowiednie ustawienia w telefonie.

Czy mam dostępne usługi 4G/LTE lub 5G?

Usługa 4G/LTE jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów (kontraktowych, MIX i na kartę) i aktywowana automatycznie. Dostępność usługi 5G zależna jest od posiadanej taryfy, szczegóły można znaleźć tutaj

Czy mam włączone 4G/LTE w moim telefonie?

Niektórzy klienci ręcznie wyłączają dostęp do 4G/LTE w swoich telefonach. Sprawdź ustawienia telefonu: Ustawienia > Sieci komórkowe > wybór technologii

Jak sprawdzić czy mam 4G/LTE?

Jeśli telefon wyświetla napis 4G, LTE lub 5G nie ma potrzeby nic zmieniać. Jeśli wyświetla oznaczenie WiFi żeby sprawdzić w jakiej technologii telefon łączy się z siecią należy wyłączyć lub wyjść z zasięgu sieci WiFi i sprawdzić wyświetlaną nazwę sieci. Należy pamiętać, że może zdarzyć się, że wyświetlane oznaczenie sieci 2G/3G związany jest z brakiem zasięgu 4G/LTE w danym miejscu – dlatego warto sprawdzić również w innych lokalizacjach. Konsultanci w naszych sklepach chętnie Ci w tym pomogą.

Czy korzystając z 4G/LTE będę wykorzystywać więcej danych niż w 3G?

Ilość przesyłanych danych zależy od sposobu korzystania z telefonu lub innego urządzenia podłączonego do Internetu. Zmiana technologii nie wiąże się z przesyłaniem większej ilości danych. Zdarzą się, że użytkownicy częściej i więcej korzystają z Internetu mając 4G/LTE. Użycie Internetu i dostępne opcje Twojego planu taryfowego możesz skonsultować w naszych sklepach.

Czy mogę korzystać z 4G/LTE za granicą?

Tak, 4G/LTE jest dostępne za granicą, choć jego jakość i pokrycie usługą zależne jest od lokalnego partnera roamingowego.

Czy mam dostęp do usługi VoLTE/VoWIFI?

VoLTE i VoWIFI to najlepszy standard połączeń głosowych - wszystkie informacje nt. dostępności i możliwości aktywacji usługi można znaleźć tutaj.

Terminale

Czy mój telefon obsługujący tylko technologię 2G/3G przestanie działać?

Telefony 3G wspierają również technologię 2G i w tej sieci będzie można nadal wykonywać połączenia i SMS-ować. W naszych sklepach możesz dowiedzieć się więcej o posiadanym aktualnie urządzeniu i nowych modelach dostępnych na rynku.

Czy mój telefon może korzystać/łączyć się z siecią 4G/LTE lub 5G?

Informację o obsługiwanych przez telefon technologiach można znaleźć w instrukcji obsługi telefonu, na stronach internetowych producenta i wielu portalach tematycznych. Odpowiedzi mogą też udzielić konsultanci w sklepach T‑Mobile. Listę salonów T‑Mobile można znaleźć tutaj.

Czy mój telefon obsługuje VoLTE

Wszystkie najnowsze terminale oferowane w sieci T‑Mobile wspierają technologię VoLTE i VoWIFI. Sprawdź czy Twój terminal jest na liście terminali certyfikowanych przez T‑Mobile tutaj.

Mam modem szerokopasmowy 3G - czy przestanie on działać?

Technologia 2G, na którą przełączy się modem nie zapewnia komfortu korzystania z Internetu. Zalecamy jego wymianę. W naszych sklepach możesz dowiedzieć się więcej o posiadanym aktualnie urządzeniu i nowych modelach dostępnych na rynku.

Karta SIM

Czy moja karta SIM jest gotowa na 4G/LTE?

Klienci, którzy mają karty SIM starsze niż 6 lat lub zostali przez nas poinformowani o potrzebie wymiany karty SIM powinni to zrobić przed wyłączeniem sieci 3G jeśli chcą mieć dostęp do nowszych technologii. Wymiana jest bezpłatna i można jej dokonać w naszym dowolnym sklepie.

Usługi M2M i NB IoT

Użytkownicy kart SIM Machine 2 Machine (M2M) oraz w technologii NB-IoT nie zauważą wyłączenia technologii 3G

Zgodnie z oficjalnymi komunikatami T‑Mobile w 2022r. rozpoczął stopniowe wyłączanie technologii 3G. Jest to element naszej strategii polegającej na sukcesywnym przeznaczaniu dostępny chczęstotliwości radiowych na coraz to nowsze technologie oferujące naszym klientom usługi o jeszcze lepszej jakości.

Wyłączenie technologii 3G nie powoduje zauważalnych różnic dla użytkowników kart SIM M2M, co wykazały testy przeprowadzone w różnych lokalizacjach Polski. Dzięki tym testom możemy sprawnie optymalizować wyłączenie i być pewnym, że Państwa terminale skorzystają z technologii 2G lub LTE w sposób nie powodujący zakłóceń ich pracy. Zmiana nie będzie miała wpływu na technologie NB-IoT.

Wyłączenie technologii 3G na danym obszarze każdorazowo poprzedzamy wykonaniem szczegółowych analiz, podczas których identyfikujemy wszystkie terminale M2M obsługiwane przez warstwę 3G stacji bazowej zapewniającej pokrycie sygnałem radiowym wskazanego terenu. Następnie analizując wiadomości sygnalizacyjne wysyłane przez te terminale weryfikujemy czy poza 3G wspierają one również sieć 2G lub LTE. Gdyby na danym terenie pojawił się terminal budzący nasze wątpliwości, z pewnością będziemy się wcześniej kontaktować z naszymi Klientami.

Jeżeli pomimo to zauważą Państwo jakieś problemy z urządzeniami zlokalizowanymi w tym centrum, prosimy o ich niezwłoczne zgłaszanie do opiekunów.

Masz więcej pytań ‑ skontaktuj się z konsultantem w naszym sklepie w Twojej okolicy

Znajdź konsultanta